2015. január 25.

Polgárpukkasztás lvl. 2.

Az előző cikkem után úgy láttam, kissé elszabadultak az indulatok a kommentfalon. Mivel egy blogon vagyunk, ezt nem tekintem problémának, örülök, hogy ennyien képesek voltatok klaviatúrát ragadni, hogy kifejtsétek véleményeteket. Azonban úgy éreztem, hogy a személyemet ért támadásokra reagálnom kell.




Kedves olvasók, kommentelők, trollok (tetszés szerint)!

Ez nem bocsánatkérés, sem pedig helyreigazítás. Az előző írásban egy szubjektív véleményt olvashattatok arról, hogyan járna a Real Madrid SZERINTEM a legjobban. A szurkolói oldalnak nincs miért magyarázkodnia, mivel blog alapvető vezérlőelve az őszinte, néhol provokatív, szókimondó cikkek közzététele. Én megértem, hogy ez a szókimondás csak addig kényelmes, amíg azt olvashatjátok, amit látni akartok. Amíg szerencsétlen Khedirát rugdossuk nagy élvezettel, vagy lendületesen ekézzük Benzemát aktuális kihagyott ziccerei miatt. De most is csak azt adtuk, amit ígértünk.

Azt domborítottam ki, hogy mi a baj Ronaldóval, majd a kommentelők azt domborították ki, mi a baj velem. Mielőtt a leggyakoribb kommentfajták prototípusaira reagálnék, hadd tisztázzak egy-két dolgot, ami talán elsikkadt az előző posztban.

Ronaldo nagyon jó játékos. Jelenleg a legjobb. Nagyon sokat tett a Real Madridért, amiért én is nagyon hálás vagyok. Ebben nincs vita. 

Azonban úgy veszem észre, hogy a negatívumok részletezésében elveszett néhány olvasó értelmi képességeit meghaladta a lényeg megragadásának feladata, így ezúttal megpróbálom egyszerűbben : a Ronaldo körüli hype mérete lassan meghaladja mögötte lévő fedezetet, ami a játékos valós teljesítménye és félek, hogy mikor kipukkan a növekedő buborék, az nagyon hirtelen lesz és mindenkinek nagyon fájdalmas, ezért a „csúcson kell abbahagyni”- elvet követve CR közeli búcsúját vizionáltam, amiben még senki nem veszít. 

Nagyjából ennyi a titok nyitja, és nem pedig az, hogy Messi-oltárat imádok a hálószobámban, esetleg Ronaldo elcsábította a húgomat vagy ellopta a macskámat. Ezzel lehet vitatkozni, senkitől nem várom el, hogy egyetértsen velem, de egy ilyen kommenttel nehéz érdemi vitát folytatni:

,,Ez a vendégszerkesztőtök ez a büdös köcsög??? Ez Madridista és így beszél egy Cristiano Ronaldoról??? Egy igazi szar kutya!!!! Menjen írjon akkor egy katalán lapnak ez a köcsög!!!! Csak alázza a buzi írásába CR7et!!! Undorító patkány!!! Gyönyörű szerkesztőitek vannak!!!! És ezeket osztogatjátok Madridista oldal címszó alatt??? Bravó!!!”

Senkit nem aláztam, (újra:) azt írtam, ami szerintem hosszútávon a legjobb a Madridnak. Ha jól tudom a főszerkesztő pedig külön megjegyzést írt az előző cikkhez, hogy kerüljük a személyeskedést. Így én sem teszem.

,,reméljük legalább 1 évig megint nem fog írni az oldalra...:D”

Hát, peched van :D

,,Ez nem faszkalap! ez 1 beteg állat! érdekes ha a csapat nyer minden happy?! ha meg nem megy neki..de nyert! akkor már Cé-t szapulja abba nem gondol bele ha nem lenne Cé a Real nem ott lenne ahol most! ostoba idióta barom vagy barátocskám,az értelmi szinted meg a gólya faszába van!”

Ha az ordenáré fikázást nem veszem figyelembe és csak a tartalomra reagálok, azt kell mondanom, nincs igazad. Ronaldo kritikájának nincs köze a csapat teljesítményéhez. Ahogyan az előző posztban írtam, a dolog nálam az Espanyol ellen lazán hozott meccsen tetőzött, és akkor öntött el a pánik, mikor láttam katalánéknál, hogy hová vezet, ha egy játékos edzőt buktathat, és túlságosan kiemeltként kezelik. Ennek a folyamatnak megnyilvánulásait figyelem aggódva, félek nagyon a negatív következményeitől.

,,Az írásodból süt az álszentség és az utálat.”

Nem vagyok álszent, én magam is sportolok, tudom, milyen az, mikor leszáll a vörös köd. Ami miatt aggódok az az, hogy ez a fajta idegesség tendenenciózusan megfigyelhető Ronaldón, amennyiben nem szerez gólt. Az utálat kritikát vissza kell utasítanom. Minden, itt megjelent írásomban kinyaltam CR seggét, ha épp úgy éreztem jogosnak. Most másképp gondoltam.

A következő részletek egy ember kommentjéből származnak és méltók az érdemi válaszra:

,,Az meg, hogy 30 évesen öregnek számít egy szélső? Ugyan már! Csak, hogy két ellenpéldával szemléltessem: Ribéry tavaly 30 évesen volt az Aranylabda Top3-jában. Robben idén 31 évesen (megérdemelten) ott lehetett volna a Top3-ban. De van még megannyi játékos (ha nem is szélső), aki 30 év fölött is fiatalokat megszégyenítő módon sprintel le egy egész pályát. Ilyen fizikummal még simán 3-4 évig világklasszis lehet, ha valamennyi kopik is a sebességéből.”

,,miért Bale-re szavazott, mint 2. Aranylabda-jelölt?
Normális szélső védőre költené a pénzt? Szerintem nincs olyan Madridista, aki ne lenne elégedett Carvajal & Marcelo teljesítményével. Mögöttük minőségi cserék: Arbeloa & Coentrao”

,, Hibázott, kapja meg a 3-4 mérkőzésre szóló eltiltását és slussz-passz. Pepe is csinált egy-két undorító dolgot még néhány évvel ezelőtt. Neki képes voltál megbocsájtani, mert bizonyított? Akkor CR-nek miért nem?”

Nos, nem állítom, hogy mindenképp kiöregszik egy szélső harminc évesen, de ha visszaemlékszünk, Cristiano már tizennyolc évesen a legmagasabb szinten rúgta a bőrt, és ilyenkor, 12 élvonalban év után, bizony, előfordulhat, hogy sérülékennyé válnak, kiégnek. Ezért aggasztott különösen a tavalyi késő tavaszi-nyári sérüléshulláma, és nagyon reménykedem abban, hogy az ilyenek elkerülik a jövőben, de nem mernék nagy összegben fogadni rá, hogy ilyen korán világsztárrá válva, 30 felett is olyan szinten lesz, mint amit megszokhattunk tőle.

Bale-re azért szavazott, mert tudta, hogy nem ellenfél. Messi és Ronaldo évek óta nem szavaznak ilyenkor sem magukra, sem egymásra, hanem szétosztják csapat- és ligatársaik között. Így kapott például Özil szavazatot Ronaldótól.

Én, személy szerint nem vagyok elégedett Marcelo teljesítményével. Nem jönnek a veszélyes beadások, lövések tőle, és rengeteg az eladott labda. Hab a tortán, hogy tegnap simán hülyét csináltak belőle. azt, hogy Arbeloa minőségi Real-játékos, nem gondolhatod komolyan, Coentrao pedig már a nyáron távozni akart, nem élvezi Ancelotti bizalmát.

Nem önmagában a tegnapi meccsel van probléma. Attól tartok, hogy ha folyamatosan többet engedünk Ronaldónak, mint a többieknek, az egy idő után olyan öltözőbeli széthúzáshoz vezet, mint amit most a Barcánál látunk. Nem akarom ezt a Realnak. Remélem tudtam érdemleges választ adni.

,,röhej ez a cikk , a helyedben inkább felhagynák az eféle cikkek irásávál és elmennék inkább fagyit árulni .. szánalmas hogy Real Madrid szurkolónak ilyen cikk , ilyen fogalmazás , ócsárolás hagyja el a száját !!!!!! Ronaldonak csupán a jelenléte elég ahoz hogy a csapat 1-2 golt szerezzen !!! mert akkora tekintéjjel bir a Madridnál és a footballban, amilyen neked soha nem lesz az ujságirás terén !!!!!!!! hülyeség is a kettőt összehasonlitani !!! De lesülne a pofámról a bőr ha nekem ilyen szavak hagynák el a számat Madridistaként h Ronaldo ilyen , olyan , meg igazoljon el stb stb stb ....... Sajnállak komolyan mondom !!!!!”

Így a végére még tisztázzunk egy-két dolgot. Ez nem újságírás. Ez blogolás. Arról van szó, hogy egy tizennyolc éves gyerek klaviatúrát ragad, és őszintén elmondja a véleményét szeretett csapatáról, mert feltételezi, hogy képesek vagytok elfogadni és érdemben reagálni rá, ha nem is értetek egyet. Megnyugtathatom a kedves hozzászólót, hogy nem török újságírói babérokra, ennek ellenére szívesen tartok neki ingyen helyesírás-órákat ☺

Végezetül csak annyit, hogy a Madrid szeretete nem csak abban nyilvánul meg, hogy majomszeretettel körülrajongom a klubot, hanem dühöngök, szemöldökráncolok, szidok is, ha úgy érzem jogosnak. De közben én szeretném a legjobban, ha Ronaldo sikeres lenne nálunk, mint első az EGYENLŐK között. De ha ez nem lesz így, akkor sem jön el a világvége. Ronci előtt is madridista voltam, és utána is az leszek.



Kocsi Ádám

Közérdekű: Ezzel a témát le is zártuk, az előző cikk vissza kerül és vége.

2 megjegyzés:

  1. Dorsonczki Erzsébet2015. január 25. 22:36

    az én reakcióm döbbenet és szomorúság...Mert véleményem szerint egy olyan ember harsog itt Madridizmusról.akinek fogalma sincs tiszteletről és szívből jövő szurkolói elhivatottságról...Csak önmagának tetszeleg...Először meg kell tanulni tisztelni a habfehér mezt,és az Embert,aki benne van,aztán tessék nekiállni írogatni bőszen...

    VálaszTörlés
  2. Elolvastam az előző írást is és ezt is. Az elsőre a véleményem a következő: Van az egészben realitás, de szerintem amikor írva lettek a gondolatok akkor még tele volt az egész haraggal és dühvel. Inkább várni kellett volna ameddig kitisztul az agy :D
    A Ronaldo nélküli/utáni idő így is úgy is el fog jönni. De kizárt, hogy annak a következő szezonnak kell lennie! A sok-sok fiatal játékos leigazolása is azt mutatja, hogy készülnek arra amikor a mostani 30 közeli játékosok már nem lesznek a klubnál.
    És ha minden jól megy, akkor ezek a játékosok plusz az edző, elnök stb stb tudni fogják mikor jön el a váltás ideje :)
    De csak külön Ronaldo-ra kitérve (mivel a cikk is róla szól) szerintem neki 2 de max 3 szezonja van még amikor alapemberként számíthatunk rá. De az utolsó ilyen évben már el kell kezdeni fokozatosan beépíteni az utódját a posztra. Aztán majd rajta is múlik, hogy marad még elfogadva a helyzetét vagy továbbáll. Mint ahogyan Guti vagy Raúl is tette ezt :)
    A mostani formahanyatlást és a hisztiket meg agresszívabb viselkedést én pedig betudom annak, hogy a rengeteg játék miatt elfáradt fejben plusz a magánéletében is nagy változás történt. Utóbbit lerendezi magában, előbbit pedig az eltiltással remélem kipiheni. És aztán megint egy szárnyaló CR-t láthatunk :)

    VálaszTörlés